АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ

ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Збірник наукових праць

Тема: Психолого-педагогічні засади навчання та віховання людей з особливими потребами

В роботі розглянуті психологічні особливості формування мотивації навчальної діяльності. Запропоновано тренінгова програма навчальної діяльності студентів інтегрованих груп.

В роботе рассмотрены психологические особенности формирования мотивации учебной деятельности. Предложена тренинговая программа учебной деятельности студентов интегрированных групп.

A number of problems are considered in this work: the study of psychological features of in the formation of motivation of educational activity and elaboration of the motivation among different groups of students.

докладніше...
Номер сторінки: 263

У статті піднімається проблема емоційного сімейного конфлікту і його вплив на прояв рецидивів у хворих на шизофренію.

В статье поднимается проблема эмоционального семейного конфликта и его влияние на проявление рецидивов у больных шизофренией.

The article deals with problem of emotional family atmosphere and its influence on relapses in schizophrenic patients.

докладніше...
Номер сторінки: 255

Проблема формування «Я - образу» є однією з найбільш вивчених в сучасній психологічній науці. Незважаючи на це, індивідуальні типи розвитку вимагають подальшого вивчення. У статті розглянуті питання становлення уявлень про своє тіло у людей, які страждають на ДЦП.

Проблема формирования «Я-образа» является одной из наиболее изученных в современной психологической науке. Несмотря на это, индивидуальные типы развития требуют дальнейшего изучения. В статье рассмотрены вопросы становления представлений о своем теле у людей, которые страдают ДЦП.

Problem of self-conception formation is one of the most studied questions in modern psychology. Despite this individual types of development demand further investigation. This article reviews the questions of body image formation in people with cerebral palsy.

докладніше...
Номер сторінки: 246

У статті зроблена спроба розробити і обґрунтувати освітню технологію супроводу життєвого проекту учня загальноосвітнього навчального закладу. Розкрито сутність і визначено особливості супроводу життєвого проекту особистості в умовах загальноосвітнього навчального закладу.

В статье сделана попытка разработать и обосновать образовательную технологию сопровождения жизненного проекта ученика общеобразовательного учебного заведения. Раскрыта сущность и определены особенности сопровождения жизненного проекта личности в условиях общеобразовательного учебного заведения.

In the article is done an attempt to develop and ground educational technology of accompaniment of life project of student of school. Essence is exposed and the features of accompaniment of life project of personality are certain in the conditions of school.

докладніше...
Номер сторінки: 235

У статті розглядаються характерні для вітчизняної системи освіти проблеми і причини виникнення різного роду конфліктів. Показано специфіку педагогічних конфліктів.

В статье рассматриваются характерные для отечественной системы образования проблемы и причины возникновения различного рода конфликтов. Показана специфика педагогических конфликтов.

The article reviews problems typical for Ukrainian educational system and reasons for various conflicts. Specific character of pedagogical conflicts is shown.

докладніше...
Номер сторінки: 231

У статті розглядаються питання розвитку інноваційних процесів у соціальній роботі.

В статье рассматриваются вопросы развития инновационных процессов в социальной работе.

The article reviews problems of innovation processes development in social work.

докладніше...
Номер сторінки: 227

У статті наведено аналіз проблеми освіти дітей та молоді з відхиленнями у розвитку. Описано особливості інтеграції таких особистостей в загальноосвітню середу. Зокрема, сконцентровано увагу на різних аспектах інтеграції.

В статье приведен анализ проблемы образования детей и молодежи с отклонениями в развитии. Описаны особенности интеграции таких личностей в общеобразовательную среду. В частности, сконцентрировано внимание на разных аспектах интеграции.

The article provides analysis of education problems of children and youth with disability. It describes peculiarities of people with disability integration into educational environment, with attention paid to different aspects of integration.

докладніше...
Номер сторінки: 217

Статтю присвячено проблемі фізичного і психічного здоров'я студентської молоді. Обґрунтовується необхідність психофізіологічного забезпечення навчальної діяльності студентів. Представлені дані про стан здоров'я студентів - майбутніх вчителів за результатами медичних оглядів .

Статья посвящена проблеме физического и психического здоровья студенческой молодежи. Обосновывается необходимость психофизиологического обеспечения учебной деятельности студентов. Представлены данные о состоянии здоровья студентов — будущих учителей по результатам медицинских осмотров.

The article deals with the problem of physical and mental health of students. It proves the necessity of psychophysiological accommodation of students’ learning. Health data of students — future lecturers — on the basis of their medical examination are given.

докладніше...
Номер сторінки: 210

У статті розкриваються психолого-педагогічні проблеми організації навчального процесу. Обґрунтовуються дидактичні принципи управління навчальною діяльністю.

В статье раскрываются психолого-педагогические проблемы организации учебного процесса. Обосновываются дидактические принципы управления учебной деятельностью.

The article reviews psychological and pedagogical problems of teaching process organisation. It substantiates didactic principles of teaching process management.

докладніше...
Номер сторінки: 203

У статті розглядаються проблеми виховання молоді та визначаються основні методологічні підходи в педагогіці і психології.

В статье рассматриваются проблемы воспитания молодежи и определяются основные методологические подходы в педагогике и психологии.

In the article the problems of education of young people are examined and basic methodological approaches in pedagogics and psychology are determined.

докладніше...
Номер сторінки: 198

У статті висвітлюються теоретико-методологічні основи навчання молоді в інтегрованому освітньому середовищі. Визначаються філософські, педагогічні та психологічні основи викладання у вищій школі.

В статье освещаются теоретико-методологические основы обучения молодежи в интегрированной образовательной среде. Определяются философские, педагогические и психологические основы преподавания в высшей школе.

The article reviews theoretical and methodological basis of educating young people in an integrated environment. The article defines philosophical, pedagogical and psychological basis of teaching at universities.

докладніше...
Номер сторінки: 188

У статті розглянуті особливості самосвідомості і самовідношення студентів з інвалідністю та обґрунтовано необхідність формування позитивного самоставлення і навичок самопрезентації методом соціально  психологічного тренінгу.

В статье рассмотрены особенности самосознания и самоотношения студентов с инвалидностью и обоснована необходимость формирования позитивного самоотношения и навыков самопрезентации методом социальнопсихологического тренинга.

The article reviews peculiarities of self-consciousness and self-perception of students with disability and proves the necessity of formation of their positive self-perception and self-presentation skills by means of social-psychological training.

докладніше...
Номер сторінки: 180

На основі дослідження сенсомоторних реакцій на рухомий об'єкт визначені показники врівноваженості нервових процесів (УНП) дітей з ЗПР і звичайних дітей підліткового віку, які відрізнялися різним рівнем психометричного інтелекту за шкалою Д. Векслера. Робиться висновок, що УНП як якість нервової системи пов'язана з розумовою працездатністю і впливає на показник IQ.

На основе исследования сенсомоторных реакций на движущийся объект определены показатели уравновешенности нервных процессов (УНП) детей с ЗПР и обычных детей подросткового возраста, которые отличались разным уровнем психометрического интеллекта по шкале Д. Векслера. Делается вывод, что УНП как качество нервной системы связана с умственной работоспособностью и влияет на показатель IQ.

The indicators of balance of nervous processions among ordinary teenagers and the children with setbacks in psychological development have been defined. These children differed by different level of intellect. The conclusion is that this quality is that this quality of the nervous system has an influence on intellectual work and the level of IQ.

докладніше...
Номер сторінки: 171

Розглянуто організаційні засади інклюзії студентів з інвалідністю в інтегровану освітнє середовище. На прикладі Університету «Україна» описані елементи системи супроводу навчання таких студентів і вимоги до інтегрованими навчальними закладам.

Рассмотрены организационные принципы инклюзии студентов с инвалидностью в интегрированную образовательную среду. На примере Университета «Украина» описаны элементы системы сопровождения обучения таких студентов и требования к интегрированным учебным заведениям.

Organizational principles of inclusion of students with disability into integrated educational environment are considered. The elements of the system of accommodation and requirements for integrated educational establishments are described on the example of University  «Ukraine».

докладніше...

"Я-концепція" формується у людини в процесі соціальної взаємодії як неминучий і завжди унікальний результат психічного розвитку, як відносно стійке і в той же час підвладне внутрішнім змінам і коливанням психічне надбання, яке залишає незгладимий слід у всіх життєвих проявах людини - від самого дитинства до глибокої старості. Проблема розвитку, формування і зміни "Я-концепції" особистості розглядається автором у рамках таких концептуальних підходів, як символічний інтеракціонізм, феноменалістичної психології та ін. Оскільки усвідомлення цінності кожної особистості, а особливо особистості з особливими потребами безпосередньо залежить від розуміння її "Я- концепції ", то, на думку автора, матеріал, викладений у статті, буде корисний у пошуку ресурсів для повноцінної інтеграції особистості в соціумі.

"Я-концепция" формируется у человека в процессе социального взаимодействия как неизбежный и всегда уникальный результат психического развития, как относительно стойкое и в то же время подвластное внутренним изменениям и колебаниям психическое приобретение, которое оставляет неизгладимый след во всех жизненных проявлениях человека — с самого детства до глубокой старости. Проблема развития, формирования и изменения "Я-концепции" личности рассматривается автором в рамках таких концептуальных подходов, как символический интеракционизм, феноменалистической психологии и др. Поскольку осознание ценности каждой личности, а особенно личности с особенными потребностями, напрямую зависит от понимания ее "Я-концепции", то, по мнению автора, материал изложенный  в  статье,  будет  полезен  в поиске ресурсов для полноценной интеграции личности в социуме.    

"Self—conception" is forming in a person during the process of social cooperation  as  an inevitable and unique result of psychological development, as relatively stable and at the same time influenced by internal changes and oscillation psychical property, which Іeaves indelible track in all vital displays of the man  —since childhood till the old age. The author in the context of such conceptual approaches, as symbolic interactions approach, approach of phenomenon  psychology  and others opens the  problem of development, forming and changing "Self-conception" of the personality. Cognition of every personality's value, especially of person with special needs, depends on understanding of his/her "Self-conception". That is why, according to author's point of view, materials covered in the article, will be useful while seeking recourses for the full integration of personality into the social environment.

докладніше...
Номер сторінки: 295

Представлені результати теоретичного дослідження проблеми. З'ясовано сутність корекційної роботи у спеціальних навчальних закладах.

Представлены результаты теоретического исследования проблемы. Выяснена сущность коррекционной работы в специальных учебных заведениях.

This article describes the results of theoretical study on the problem. Cjntens of correctional work in special educational institutions has been defined.

докладніше...
Номер сторінки: 291