У статті висвітлені питання дослідження та узагальнення проблем, пов’язаних з умовами розвитку та формування пластичності нервової системи дітей дошкільного віку. Проведено аналіз ролі культурного, естетичного та духовного виховання дитини, впливу міжособистісних стосунків у сім’ї та статусу, який дитина посідає в дошкільному закладі.
докладніше...Тема: Спеціальна педагогіка: методика, практика, досвід, перспективи
Методологія дослідження хронотопу комунікативної діяльності дітей із ЗПР в еколого-середовищних та суб’єктних концепціях
У статті обґрунтовано методологію еколого-середовищних та суб’єктних концепцій щодо дослідження хронотопу комунікативної діяльності у дітей із затримкою психічного розвитку.
докладніше...Розробка методики діагностики рівнів розвитку комунікативної діяльності в підлітків із розумовою відсталістю
Емпіричним шляхом підтверджується структура комунікативної діяльності, розроблена методика перевірена на надійність, валідність із застосуванням програми SPSS 20.0, визначені шкали відбивають зміст тверджень методики, визначені рівні розвитку комунікативної діяльності, що можуть бути визначені з допомогою цієї методики, здійснений кореляційний аналіз із аналогічними показниками інших методик.
докладніше...Проблема визначення змісту освіти та оцінювання навчальних досягнень учнів з порушеннями опорно-рухового апарату при інклюзивній формі навчання
Стаття розкриває питання практичного впровадження інклюзивної освіти в Україні, містить аналіз діючого законодавства та навчальних програм, визначає сучасний стан, проблеми та перспективи освіти дітей з порушеннями опорно-рухового апарату в загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивною формою навчання. Доводиться недоцільність використання універсального навчального дизайну при навчанні математиці дітей з відхиленнями пізнавальних можливостей.
докладніше...Наукова стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню умов організації інклюзивної освіти дошкільників, які потребують корекції психофізичного розвитку.
докладніше...В статті розкриваються питання оптимізації навчальної діяльності дітей з вадами розвитку, важливим компонентом якої слугують формування пізнавального інтересу, виховання емоційно позитивного та усвідомленого відношення до навчання. Окрім цього оптимізація процесу навчання пов’язана з розвитком творчої діяльності вчителя, що вимагає часу, напруги та зусиль.
докладніше...У статті представлено короткий аналіз проблеми залучення дітей та молоді з особливими потребами до позашкільної освіти; наведено актуальні моделі та приклади практичної реалізації задач.
докладніше...Особливості організації дозвілля дітей з обмеженими можливостями здоров’я в умовах санаторно-курортного комплексу
У статті розглядаються основні тенденції організації дозвіллєвої діяльності дітей з обмеженими можливостями здоров'я в умовах санаторно-курортного комплексу. Аналізуються рекомендації з організації дозвіллєвої діяльності в умовах курортно-санаторного режиму.
докладніше...У статті досліджується проблема соціально-психологічної адаптації матерів, які виховують дитину-інваліда. В результаті проведеного дослідження було виявлено, що шкали методики Роджерса — Даймонд позитивно корелюють між собою за деяким винятком. Прагнення домінувати позитивно корелює тільки з самоприйняттям.
докладніше...Статтю присвячено вивченню просторової антиципації у дітей із церебральним паралічем. Визначаються специфічні особливості розвитку хворих дітей, що впливають на прогностичні здібності, обґрунтовується застосування психокорекційних методів.
докладніше...Проблема регулюючого компонента саморегуляції у дітей зі зниженим інтелектом у пізнавальній діяльності
У статті висвітлюється проблема розвитку саморегуляції в дітей зі зниженим інтелектом під час навчальної діяльності.
докладніше...Практичні аспекти формування соціально-комунікативної активності у дітей зі зниженим розумовим розвитком
Розглядаються показники соціально-комунікативної активності у розумово відсталих дітей, обґрунтовується добір діагностичних методик, викладається мета програми з формування соціально-комунікативної активності у розумово відсталих дітей, визначаються її етапи, блоки, аналізуються їх зміст та результати впровадженої програми.
докладніше...Особливості виконання практичних завдань молодшими школярами зі складними порушеннями психофізичного розвитку на уроках трудового навчання
Тематика статті присвячена вивченню практики роботи шкіл-інтернатів, спрямованої на формування загальнотрудових умінь у молодших школярів зі складними порушеннями психофізичного розвитку. Визначено рівні сформованості загальнотрудових умінь та висвітлено особливості їх сформованості у молодших школярів зі складними порушеннями психофізичного розвитку.
докладніше...У статті здійснено теоретичний аналіз концепцій різних методологічних напрямів щодо можливостей усвідомлення індивідом свого життєвого шляху. Представлено модель усвідомлення життєвого сценарію особистістю.
докладніше...Особливості формування інклюзивного освітнього середовища для забезпечення всебічного розвитку дитини
У статті розглядається проблема формування інклюзивного освітнього середовища в загальноосвітніх навчальних закладах. Наводяться аргументи на користь перебування всіх учнів в інклюзивному освітньому середовищі.
докладніше...У статті викладено ідеї В. О. Сухомлинського про вплив казки на виховання та навчання молодших школярів з особливими потребами.
докладніше...У статті розглянуто критерії, показники та рівні сформованості слухової уваги учнів молодших класів під час слухання музики, співу, гри на елементарних музичних інструментах. Визначені критерії, показники та рівні сформованості слухової уваги надають змогу проводити діагностику молодших школярів в музичній діяльності з даної проблеми, оцінювати наявність кожної з компонент і за отриманими оцінками робити висновок щодо сформованості музично-слухової уваги молодших школярів, а також спостерігати зміну їх у часі для діагностики характеру формування властивостей слухової уваги.
докладніше...У статті проаналізовано результати дослідно-експериментальної роботи формування громадської активності молодших підлітків у дитячих спортивних об'єднань за місцем проживання.
докладніше...Проведено аналіз асинхронного навчання слухачів з особливими потребами, яке реалізується електронними підручниками, відеоуроками, презентаціями та навчальними форумами.
докладніше...У статті відмічено, що проведення дослідження розвитку школяра як творчої індивідуальності є актуальною проблемою сьогодення. Відповідно до результатів проведеного дослідження визначено фактори й умови, які позитивно впливають на розвиток дитини шкільного віку як творчої індивідуальності. Запропоновано застосування спеціалізованих курсів з метою розвитку креативності вчителів та майбутніх педагогічних працівників.
докладніше...